Als zeer ervaren en gemotiveerde manager los ik zelfstandig graag uw technische vastgoedvraagstukken op. Na het behalen van mijn diploma HTS Bouwkunde in 1983, heb ik diverse -ook leidinggevende- functies als technisch manager, projectmanager of programmamanager binnen de vastgoedwereld vervuld. Vanaf medio 2015 ben ik als ZZP'er gestart met F-AAM. Door de combinatie van mijn eerdere werkzaamheden en de via
F-AAM gerealiseerde projecten, heb ik niet alleen ervaring in de private sector opgedaan maar ook in de publieke sector. Ik ben op meerdere plaatsen en in verschillende rollen binnen uw organisatie inzetbaar. De door mij vervulde functies kenmerken zich met aspecten als onder meer opdrachtgeverschap, organiseren, aanbesteden en opzetten of deels herinrichten van een organisatie. Leidinggeven betekent voor mij dat medewerkers en projectteams op een coachende wijze aangestuurd worden en goed in hun rol worden gezet. Ik heb een hands-on mentaliteit, voer ook graag zelf operationele werkzaamheden uit en houd van aanpakken. Ik ben leergierig, flexibel inzetbaar en werk graag samen binnen een team.
Het (laten) uitvoeren en implementeren van MJOP’s is bekend terrein voor mij, alsook het begeleiden van (groot) onderhouds-, huisvestings- en verbouwingsprojecten. Maar bijvoorbeeld ook het inkopen van diensten en aanbesteden van werken voor o.a. overheidsinstanties is geen onbekend terrein voor mij. Dit laatste op basis van enkelvoudige- en meervoudige, onderhandse aanbestedingen, maar ook middels bestaande raamcontracten. Daarnaast ben ik ook betrokken geweest bij Europese aanbestedingen. Ik ben bekend met het vertalen van beleidsdocumenten en strategische doelen naar tactisch/operationele werkzaamheden en activiteiten.
Het opzetten en (her)inrichten van een -technische- beheerorganisatie inclusief het uitwerken en implementeren van werkprocessen is mij niet vreemd. Dit heb ik voor de technische afdelingen binnen vastgoedmanagementorganisaties verzorgd, alsmede voor een duurzaam energie-exploitatiebedrijf. Dit betrof in beide gevallen niet alleen primair het opzetten en implementeren van de werkprocessen ten behoeve van de directe medewerkers, maar ook voor de ondersteunende activiteiten zoals backoffice, service-desk en (project)administratie. Hierbij zijn er onder meer processchema's en duidelijke, werkbare werkinstructies c.q. -processen opgesteld en succesvol geïmplementeerd.
Ik beschik over de competenties die bijdragen om een goede invulling te kunnen geven aan werkzaamheden op het gebied van vastgoedmanagement, projectmanagement en programmatische initiatieven : nauwgezet, gestructureerd, energiek, organisatievermogen, samenwerkend, resultaatgericht, analytisch vermogen, ondernemend en initiatiefrijk, motiverend en communicatief vaardig.
juni 2015 - heden: Interim-management | ZZP’er via Frenken Accommodatie Asset Management (F-AAM)
Voor door F-AAM gerealiseerde projecten, zie het tabblad "projecten"
december 2006 - mei 2015: Manager Exploitatie Duurzame Energiesystemen / ESCO’s (full-time)
BAM Techniek - Energy Systems te Bunnik
december 1999 - november 2006: Manager Technisch Vastgoedmanagement (full-time)
Actys / Dynamis ABC Vastgoedmanagers te Amsterdam
mei 1990 - november 1999: Technisch Vastgoedmanager (full-time)
Dynamis ABC Vastgoedmanagers / Boer Hartog Hooft te Amsterdam
november 1985 - april 1990: Technisch vastgoedbeheerder (full-time)
JSR - De Jong Strankinga Ronk te Hilversum
juni 1983 - oktober 1985: Medewerker technisch beheer (full-time)
Delta Lloyd Vastgoed te Amsterdam